07 oct. “PER QUÈ LA JOIA ÉS CULTURA” – L’EXPOSICIÓ DE JOIES DEL JORGC S’INAUGURA EL 15 D’OCTUBRE A IGUALADA
Cliqueu aquí o a la imatge per descarregar-vos el Catàleg Digital – CATALEG – Per que la joia es cultura_compressed
El Col·legi Oficial de Joiers, Orfebres, Rellotgers i Gemmòlegs de Catalunya, conjuntament amb l’Ajuntament d’Igualada, estan finalitzant ja el desenvolupament de l’exposició “Per què la Joia és Cultura”, dins del marc dels actes de la capitalitat de la cultura catalana d’Igualada.
Aquesta actuació neix de la idea de la joiera igualadina Sara Castells, que ha estat la principal coordinadora i impulsora del projecte. L’objectiu és fomentar el coneixement de la joiera com a disciplina artística i artesana. Aspirem que les joies, que s’exposaran a l’espai La Teneria, d’artesans, dissenyadors i escoles de joieria representin l’esperit creatiu i cultural dels nostres oficis i convidin al diàleg i a la reflexió. I de com una disciplina d’una extensíssima tradició al nostre país i que representa els valors culturals, s’ha de transformar a l’adaptar-se als nous corrents socials i de pensament.
PROGRAMA i ESPAIS
INAUGURACIÓ:
- 15 d’octubre, 10.30 hrs
- Espai La Teneria (Plaça del Rei, 15, Igualada). Accés lliure.
TAULA RODONA “Per què la joia és cultura”:
- 15 d’octubre, 11 hrs
- Espai La Teneria. Aforament limitat – cal incriure’s a https://tiquetsigualada.cat/.
EXPOSICIÓ DE JOIES: 54 joiers
- del 15 al 30 d’octubre. Entrada lliure.
- Espai La Teneria. Accés lliure.
EXPOSICIÓ ALS COMERÇOS JOIERS DE IGUALADA: 35 alumnes de les Escoles de joieria
- Del 15 al 30 d’octubre. Entrada lliure.
- 5 establiments presenten les creacions de 34 alumnes de les 6 principals escoles de joieria del país.
JOIERS PARTICIPANTS
ÀLEX DE HARO | JORDI APARICIO |
ANA JUAN | JORDI FARRÉ |
ANNA PUIG FONT | JORDI SALA |
ANNA REFECAS | JUDY McCAIG |
CARLA GARCIA | JULIÀ PERARNAU |
CARME ROHER | LOIS VILARIÑO |
CLAUDIA LLOP | LOURDES CARMELO |
CRISTINA GIMÉNEZ (CRISJOIES) | MAR CUCURELLA |
CRISTINA PONS | MARIA COLELL |
ROSICH JEWELS | MARIA DIEZ |
DOROTEYA KOSMOSHTICHANOVA | MARTA ALONSO |
ELENA COMÍN | MARTA ORTÍ |
COMAPOSADA JOIERS | MERI TOMASA |
ELISENDA DE HARO | MONTSERRAT BASORA |
ELISENDA SANTACREU | NICOLÁS ESTRADA |
EUGÈNIA ARNAVAT | NICOLE DEUSTER |
FATIMA TOCORNAL | NÚRIA ÁLVAREZ de LARA |
GABRIELA SOFFER | PATRÍCIA AGUILÓ |
GEMMA CANAL | ROSA NOGUÉS |
GEMMA PINEDO | SYL JEWELS |
GERARD VALLS | SARA DOMÈNECH |
GLÒRIA GOMEZ | SEBASTIÀ MACIA ESTANYOL |
HÀBIT/MIQUEL BARBERÀ | SÒNIA SERRANO |
IGNASI CAPDEVILA | TENSI SOLSONA |
IGNASI CUCURELLA | VICENÇ JANÉ |
JOAN DATZIRA | XUS ANGLÈS |
JOAN ROVIRA | YOLANDA GIL |
ALUMNES I ESCOLES PARTICIPANTS
Podeu descarregar-vos el llistat de totes les joieries participants, de les escoles que exposen a cadascuna, i dels alumnes seleccionats amb la descripció de les seves peces aquí: COMERÇOS, ESCOLES I ALUMNES – IGUALADA 2022
JOIERIA A IGUALADA | ESCOLA DE JOIERIA | ALUMNES PARTICIPANTS |
JOIERIA ROSA LLUCIÀ | ESCOLA MASSANA | Felipe Castaño, Alba Jordán, Núria Pallí, Aura Roig, Misato Takahashi |
JOIERIA ROSICH | ESCOLA JORGC | Mariana Bilbao, Leni Duswald, Anaïs Giner, Bastanist Teruel, Neus Vilaplana |
LLUCIÀ JOIERS | ESCOLA ARSENAL DE VILAFRANCA | Patricia Aguiló, Paula Alfocea, Sara Comino, Paula Gisbert, Jordi Masó, Xenia Ribes, Somiya Rodríguez, Paula de la Rubia, Patricia Sadaba, Sergio Sánchez, |
PONS JOIER RAMBLA | ESCOLA D’ART LA INDUSTRIAL | Raquel Arenas, Estefania Bautista, Laura Beltrán, Sara Bujanda, Anna León |
ESCOLA LLOTJA | Tess Hill, Arnald Jordà, Elisabeth Moreno, Aida Teira | |
SARA CASTELLS. JOIERA | ESCOLA D’ART I DISSENY DE TARRAGONA | Eric Bellido, Assumpció Claramunt, Lucia Angela Gopi, Ter Lupiañez, Pilar Sotuela |
OBJECTIU DE LA PROPOSTA
Amb aquesta exposició el nostre objectiu és mostrar al públic en general que la JOIA va més enllà del que es veu a les vitrines, per internet, de les tendències.
La joia ens defineix com a persona en el moment que la lluïm, forma part d’una xarxa empresarial i professional i en cada moviment artístic ha tingut i té la seva participació.
La joia i la nostra història van de la mà…
És important donar-li valor i un espai per aturar-nos i reflexionar, per deixar anar els sentits, per deixar-nos dur per la visió, la sensibilitat de cadascun/a dels joiers/eres que han respost PER QUÈ LA JOIA ÉS CULTURA.
Encoratgem a tot el sector i a tota la ciutadania a participar de tots i cadascun dels actes, doncs és el nostre convenciment que la cultura és realment el que vertebra una ciutat i un país.
L’exposició compta amb el suport del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.
Cliqueu aquí o a la imatge per descarregar-vos el Catàleg Digital – CATALEG – Per que la joia es cultura_compressed
El